Ieder kind een uitzondering

IKC Toermalijn is een christelijk en open kindcentrum voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Wij bieden basisonderwijs, een kinderdagverblijf, peuteropvang en voor- en naschoolse opvang. Met alle kinderen, ouders en medewerkers zijn we samen één kindcentrum.

IKC Toermalijn is een plek waar een kind zichzelf kan zijn en mag stralen. Ons motto is: ieder kind een uitzondering!

Rust als voorwaarde voor ontwikkeling

Op IKC Toermalijn bieden we kinderen een veilige en plezierige leef- en leeromgeving. Rust en 'jezelf kunnen zijn' biedt kinderen een belangrijke voorwaarde om zich te kunnen ontwikkelen. Het geeft een gevoel van veiligheid en vertrouwen.

In onze kleutergroepen van de basisschool hebben we een inloop waarbij ouders welkom zijn. Bij de midden- en bovenbouw groepen kunnen kinderen beginnen met een rustige activiteit passend bij hun ontwikkeling. Zo gaat de overgang van thuis naar school geleidelijk. Op IKC Toermalijn kunnen kinderen hun eigen talenten spelend en lerend ontwikkelen.

Wij belonen positief gedrag

IKC Toermalijn wil een kindcentrum zijn waar kinderen, ouders, leerkrachten en medewerkers zich prettig en veilig voelen. We werken samen aan een goede sfeer en vinden het belangrijk dat iedereen het fijn vindt naar IKC Toermalijn te komen.

We gaan er van uit dat je goed gedrag kunt leren en belonen positief gedrag. Door gewenst gedrag aan te leren en te stimuleren kunnen we ongewenst gedrag (zoals bijvoorbeeld pesten) verminderen. Hiervoor werken we met PBS ( Positive Behaviour Support ) en we geven dit inhoud met de methodiek Kwink. We maken dit zichtbaar met de gedragsverwachtingen en de beloningsmuur.

Integraal Kind Centrum

Binnen IKC Toermalijn werken we als één team samen: basisschool en kinderopvang. Samen bieden we kinderen van 0 tot 13 jaar een veilige en plezierige leef- en leeromgeving waar ze zich thuis voelen. Op IKC Toermalijn bieden we: een kinderdagverblijf, peuteropvang, basisschool en voor- en naschoolse opvang.

Onderdeel van CBO-Noardwest Fryslân

CBO Noardwest Fryslân biedt kinderopvang en basisonderwijs voor kinderen van 0 tot 13 jaar.
In de gemeenten Harlingen, Waadhoeke en Leeuwarden hebben we 16 vestigingen voor kinderopvang, peuteropvang, basisonderwijs, buitenschoolse opvang en combinaties daarvan.
Onze wortels liggen in het christelijk basisonderwijs. Nu hebben we een open toelatingsbeleid waarbij we respectvol omgaan met anders- en niet-gelovigen.
De keuzes die we maken en de manier waarop we werken, komen voort uit onze kernwaarden: vertrouwen, bezieling en groei.

Dit zijn wij!

Bekijk hier het filmpje dat onze leerlingen maakten over de ontwikkelingen op de scholen van onze koepel.

Contact

Wilt u meer weten over IKC Toermalijn? Heeft u een vraag? Stuur ons een bericht met het contactformulier. U kunt ons natuurlijk ook mailen of bellen. We staan u graag te woord, sturen u spoedig een antwoord of bellen u terug.